Vacature applicatie beheerder

Functioneel Beheerder Asset Management (interim)

By |

Jij zorgt ervoor dat de applicaties gebruiksvriendelijk zijn en dat de organisatie het goed kan inzetten. Problemen los je snel op en je kan goed overweg met allerlei verschillende afdelingen binnen een grote organisatie die gebruik maken van ‘jouw’ applicaties.

Voor een internationale organisatie dat volop bezig is met innovatie op het gebied van digitalisering zijn wij op zoek naar een Functioneel Beheerder binnen de afdeling Asset Management. Deze afdeling is verantwoordelijk voor het beheren van de asset management applicaties die de hele organisatie gebruiken; van monteurs, leveranciers tot aan de managers.

Als Functioneel Beheerder word je verantwoordelijk voor:

  • Beheer van de asset management tooling (zij gebruiken Maximo);
  • Incidenten managen en oplossen en eventuele verbeteringen doorvoeren;
  • Testen en coördineren;
  • Gebruikers ondersteunen en informeren;
  • Configureren van applicaties en de roadmap onderhouden;

Functie eisen Functioneel Beheerder:

  • Een HBO denk- en werkniveau
  • Ervaring met functioneel beheer
  • Ervaring met Asset Management (Maximo) is een grote pre
  • Bekend met Scrum
  • Ervaring met testen
  • Servicegericht
  • Communicatief sterk

Arbeidsvoorwaarden Functioneel Beheerder:

  • Tijdelijke/interim functie tot einde van het jaar (met verlengingsoptie);
  • 36-urige werkweek, locatie Amsterdam;
  • Werken in een toegewijd en klein team van ervaren functioneel beheerders.

Bedrijfsprofiel:

Onze opdrachtgever is een grote speler binnen logistiek Nederland. Zo creëren ze waarde voor de maatschappij maar ook voor de zakelijke wereld/economie. Er is een warme cultuur waar iedereen betrokken wordt bij hun kernactiviteit.

Voor meer informatie neem contact met op met Linda Keijzer via 06-12680647 of mail naar linda.dekeijzer@infopeople.nl

Vacature Technisch Applicatie Coördinator

Technisch Applicatie Coördinator

By |

Als Technisch Applicatie Coördinator ben jij verantwoordelijk voor het beheer op en wijzigingen van de applicaties die binnen Asset Management draaien. Denk hierbij aan bijvoorbeeld Maximo, Control Desk en OCRS. De diensten zijn zeer divers en hebben een veelvoud aan interfaces en functionaliteiten met veel gebruikersgroepen. Daarnaast coördineer je de Change en Release processen en is het van groot belang dat je alle betrokken partijen meeneemt in de ontwikkelingen van de applicaties. De leverancier van deze systemen verzorgt het technische beheer, dus als coördinator ben je verantwoordelijk voor het optimaal laten inrichten en functioneren van de systemen. Je bent het aanspreekpunt voor de leverancier m.b.t. voorstellen die zij doen en bewaakt de kwaliteit van de systemen.

Verder richt je je op:

  • Het coördineren van de uitvoering van het technisch onderhoud;
  • Nauw samenwerken met externe leveranciers en beheerpartijen;
  • Adviseren van de beheer- en projectpartijen vanuit een inhoudelijke technische rol;
  • Waarborgen van architectuurprincipes en security richtlijnen;
  • Een bijdrage leveren aan het SLA beheer, licentiemanagement en aanbestedingen binnen jouw portfolio.

Functie eisen Technisch Applicatie Coördinator:

Voor deze rol is het belangrijk dat je ervaring hebt als technisch applicatie beheerder om een goede gesprekspartner te kunnen zijn voor de leverancier en de eigen organisatie. Kennis van IBM systemen is een must, denk hierbij aan Maximo en/of Tivoli Suite. Verder heb je:

  • Minimaal een HBO diploma;
  • Minimaal 5 jaar ervaring als Technisch Applicatiebeheerder en/of coördinator;
  • Kennis van en ervaring met technisch beheer van infrastructuren;
  • Bekend met ITIL en Agile werken;
  • Sterk in Change Management; het meenemen van de business en de ICT in de veranderingen en het coördineren hiervan;
  • Kennis van financiële systemen (bijv. Oracle) is een pre;
  • Projectmatig kunnen werken;
  • Goed in stakeholdermanagement;
  • Kan goed werken in een complexe omgeving en je bent pragmatisch.

Arbeidsvoorwaarden Technisch Applicatie Coördinator:

  • Salaris marktconform, afhankelijk van kennis en ervaring;
  • Werken in een klein team;
  • Mogelijkheid om door te groeien in een internationale organisatie.

Bedrijfsprofiel:

Onze opdrachtgever is een grote speler binnen logistiek Nederland. Zo creëren ze waarde voor de maatschappij maar ook voor de zakelijke wereld/economie. Er is een warme cultuur waar iedereen betrokken wordt bij hun kernactiviteit.