Functioneel Applicatie Beheerder

By |

Als functioneel applicatiebeheerder ben je verantwoordelijk voor het beheer van de toegewezen applicaties en waarborg je de continuïteit van de informatiesystemen. Je krijgt een eigen applicatie portfolio toegewezen en bent hiervoor consultant en verandermanager. Daarmee ben je een waardevolle gesprekspartner voor de business en de projectmanagers.

De organisatie is bezig met een verandering van het Identity en Access management systeem. Op basis van moderne interfaces krijgt het systeem een belangrijkere rol krijgt in een complex IT landschap en het order to cash proces. Als functioneel applicatie beheerder heb jij dan ook kennis van IAM processen.

Jouw taken zijn o.a.:

  • Gebruiksbeheer
    • Verlenen van ondersteuning;
    • Afhandelen van incidenten;
    • Autorisatiebeheer;
    • Contact houden met leveranciers en eindgebruikers.
  • Wijzigingenbeheer
    • Beheren van wijzigingsverzoeken en de impact hiervan vaststellen;
    • Configureren van SAML service providers en Open ID connect clients;
    • Configureren van SAML Identity Providers;
    • Rapporteren over wijzigingsverzoeken;
    • Release en changemanagement .
  • Functionaliteitenbeheer
    • Opstellen van de requirements;
    • (Laten) opstellen van acceptatietestplan en uitvoeren en begeleiden acceptatietest;
    • Opstellen van gebruikershandleidingen en procesbeschrijvingen;
    • Opstellen implementatieplan;
    • Deelnemen aan project- en werkgroepen.
  • Behoeftemanagement
    • Problem management (identificeren en registreren van oorzaken van incidenten);
    • Potentiële problemen identificeren;
    • Onderkennen van informatiebehoeften en deze vertalen naar functionaliteiten.

Functie eisen:

  • HBO werk- en denkniveau;
  • Ervaring als functioneel applicatie beheerder;
  • Ervaring met Identity en Access Management, bij voorkeur Ping Identity – SAML (configureren en beheren);
  • Ervaring met testen en/of automatisch testen van nieuwe functionaliteiten;
  • Bekend met ITIL basisprincipes;
  • Bekend met Service Now, Jira en Visio;
  • Communicatief sterk, weet mensen te overtuigen en mee te nemen in het jouw verhaal/het systeem.

Arbeidsvoorwaarden:

  • Salaris bespreekbaar (afhankelijk van kennis en ervaring, met een maximum van € 4.200,-);
  • 36-urige werkweek, locatie Den Haag;
  • De afdeling is volop in ontwikkeling, hier speel je een belangrijke rol in.

Bedrijfsprofiel:

Onze opdrachtgever is een multimediale leverancier van vakinformatie, zoals informatie gericht op juridische en bedrijfskundige zaken.

Voor meer informatie neem contact met op met Linda de Keijzer via 06-12680647 of mail naar linda.dekeijzer@infopeople.nl.

Vacature applicatie beheerder

Functioneel Beheerder Asset Management (interim)

By |

Jij zorgt ervoor dat de applicaties gebruiksvriendelijk zijn en dat de organisatie het goed kan inzetten. Problemen los je snel op en je kan goed overweg met allerlei verschillende afdelingen binnen een grote organisatie die gebruik maken van ‘jouw’ applicaties.

Voor een internationale organisatie dat volop bezig is met innovatie op het gebied van digitalisering zijn wij op zoek naar een Functioneel Beheerder binnen de afdeling Asset Management. Deze afdeling is verantwoordelijk voor het beheren van de asset management applicaties die de hele organisatie gebruiken; van monteurs, leveranciers tot aan de managers.

Als Functioneel Beheerder word je verantwoordelijk voor:

  • Beheer van de asset management tooling (zij gebruiken Maximo);
  • Incidenten managen en oplossen en eventuele verbeteringen doorvoeren;
  • Testen en coördineren;
  • Gebruikers ondersteunen en informeren;
  • Configureren van applicaties en de roadmap onderhouden;

Functie eisen Functioneel Beheerder:

  • Een HBO denk- en werkniveau
  • Ervaring met functioneel beheer
  • Ervaring met Asset Management (Maximo) is een grote pre
  • Bekend met Scrum
  • Ervaring met testen
  • Servicegericht
  • Communicatief sterk

Arbeidsvoorwaarden Functioneel Beheerder:

  • Tijdelijke/interim functie tot einde van het jaar (met verlengingsoptie);
  • 36-urige werkweek, locatie Amsterdam;
  • Werken in een toegewijd en klein team van ervaren functioneel beheerders.

Bedrijfsprofiel:

Onze opdrachtgever is een grote speler binnen logistiek Nederland. Zo creëren ze waarde voor de maatschappij maar ook voor de zakelijke wereld/economie. Er is een warme cultuur waar iedereen betrokken wordt bij hun kernactiviteit.

Voor meer informatie neem contact met op met Linda Keijzer via 06-12680647 of mail naar linda.dekeijzer@infopeople.nl