Senior ITIL Change Manager

De job:

Om het team van onze klant te versterken, zijn we op zoek naar een zeer bekwame en ervaren Senior ITIL Change Manager. Als Senior ITIL Change Manager ben je verantwoordelijk voor het waarborgen van een naadloze uitvoering van veranderingen binnen onze organisatie. Het voorbereiden, plannen en coördineren van wijzigingen is je verantwoordelijkheid, evenals het beperken van risico’s en het garanderen dat alle belanghebbenden geïnformeerd en tevreden zijn. Dit is een rol die gericht is op klanten, dus je hebt de mogelijkheid om op een hybride manier te werken, waardoor je met ons team kunt samenwerken vanaf verschillende locaties, zoals thuis, op kantoor of klantlocaties.

 

Het bedrijf:

Onze klant is een prominente leverancier van geavanceerde digitale beveiligingsoplossingen. Ze biedt uitstekende beveiligingsdiensten om de belangrijkste activa van haar klanten te beschermen. Het team van experts streeft ernaar het serviceniveau te halen en te overtreffen en tegelijkertijd de klanttevredenheid te garanderen door effectief changemanagement.

 

De verantwoordelijkheden:

Changemanagement:

  • Begeleid en coördineer het end-to-end changemanagementproces met behulp van ITIL-best practices om ervoor te zorgen dat veranderingen succesvol worden uitgevoerd bij de klant Digital Security Nederland;

Klantentevredenheid:

  • Werk nauw samen met klanten om de veranderingen die ze nodig hebben te begrijpen en ervoor te zorgen dat de veranderingen overeenkomen met de doelstellingen van het bedrijf en de algehele klanttevredenheid verbeteren;

Changeplanning:

  • Maak uitgebreide veranderingsplannen met risicobeoordelingen, impactanalyses en rollbackscenario’s zodat wijzigingen soepel kunnen worden uitgevoerd en dat de verstoring van de dienstverlening wordt beperkt;

Risicobeperking:

  • Identificeer en beperk de mogelijke risico’s van veranderingen en neem proactief maatregelen om problemen te voorkomen en op te lossen tijdens het changeproces;

Communicatie met stakeholders:

  • Zorg voor een open en duidelijke communicatie met alle stakeholders, waaronder klanten, interne teams en externe leveranciers, om hen op de hoogte te houden van de ontwikkeling van de veranderingen en de mogelijke gevolgen ervan;

De Change Advisory Boards (CAB):

  • Ervoor zorgen dat CAB-vergaderingen worden georganiseerd en gefaciliteerd om voorgestelde wijzigingen te beoordelen en goed te keuren, waarbij alle relevantie en expertise wordt overwogen voordat de wijzigingen worden doorgevoerd;

Service Level Management (SLM):

  • Zorg ervoor dat u de prestaties van wijzigingen monitort ten opzichte van vastgestelde serviceniveaus en implementeert indien nodig aanpassingen om aan de Service Level Agreements (SLA’s) te voldoen of te overtreffen;

Documentatie:

  • Houd nauwkeurige documentatie bij van alle veranderingsgerelateerde activiteiten, zoals registratie van veranderingen, evaluatie na implementatie en instructie om het veranderingsmanagementproces voortdurend te verbeteren;

Doorlopende verbetering:

  • Zoek actief naar manieren om het changemanagementproces te verbeteren door best-practices uit de sector te integreren en de effectiviteit en efficiëntie te verhogen.

 

Jouw profiel:

  • Een bachelordiploma in informatietechnologie, computerwetenschappen of een gerelateerd vakgebied (of gelijkwaardige werkervaring);
  • ITIL certificering (bij voorkeur ITIL Expert of ITIL 4 Managing Professional);
  • Bewezen ervaring met changemanagement binnen de IT-industrie, met een focus op beheerde beveiligingsdiensten en/of netwerken;
  • Sterk begrip van de principes, processen en best practices van IT-servicemanagement;
  • Uitzonderlijke communicatieve en interpersoonlijke vaardigheden;
  • Vermogen om zelfstandig en samen te werken in een hybride werkomgeving;
  • Sterk probleemoplossend en analytisch vermogen om dingen gedaan te krijgen;
  • Bewezen organisatorische en projectmanagementvaardigheden.

 

Details:

  • Locatie:
    • Hybride (Thuiswerken, office, Klantlocaties);
    • Utrecht;
  • Contracttype: Freelance of deta-vast;
  • Contractduur: na 9 maanden interne overname (deta-vast);
  • Uren: 40 uur per week;
  • Salaris: Bespreekbaar.


    Hulp nodig?